wtorek, 13 maja 2014

Firma w Niemczech ?

Cóż, jak pisałem ostatnio, planuję przenieść działalność gospodarczą do Niemiec. Zrobię to jednak dopiero wtedy kiedy będę mógł swobodnie operować językiem niemieckim... Także trochę będę musiał jeszcze poczekać :) 

Jednak zasięgnąłem wiedzy na temat działalności w Niemczech, i pomyślałem, że zsumuję tu wszystkie najistotniejsze informacje.

Zacznę od tego, że wbrew pozorom, wszelkie sprawy formalne stosunkowo szybko można załatwić.






Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić jest wypełnienie wniosku o założenie działalności gospodarczej noszącego nazwę "Gewerbeanmeldung". Wypełniony dokument zanosimy do odpowiednika naszego urzędu do spraw gospodarczych "Gewerbeamtu". 

Następnie musimy przygotować od 30 do 60 euro (koszt rejestracji działalności - zależy od landu), dowód osobisty, poświadczenie zameldowania, dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie oraz jeśli do prowadzenia działalności potrzebujemy lokalu, wymagana jest umowa wynajmu/kupna lokalu użytkowego, w którym będziemy prowadzić działalność.

Po rejestracji działalności udajemy się do urzędu skarbowego gdzie wypełniamy formularz rejestracji działalności, w którym podajemy dane osobowe, dane firmy, datę rejestracji spodziewany dochód w pierwszym roku. Jest to bardzo istotne. Jeśli nasz dochód w roku nie przekroczy 17 500 euro, będziemy zwolnieni z obowiązku płacenia podatku dochodowego.

Gdy nadany zostanie nam numer identyfikacji podatkowej, będziemy mogli z powodzeniem aktywnie zająć się pracą. 


To tak w skrócie, starałem się opisać jak przebiega proces zakładania firmy w Niemczech. Jak widać, wcale nie jest to specjalnie zawiłe. 

Mam nadzieję, że komuś się przydadzą moje wypociny, bo temat jest jak najbardziej na czasie i jeśli ktoś ma... jak to się mówi "głowę na karku" i zna dobrze niemiecki, to droga do biznesu otwarta :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz